Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA229 πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία η πρώτη κινητικότητα καθηγητών των 6 χωρών (Ρουμανία, Τουρκία, Ελλάδα, Ισπανία, Νορβηγία, Τσεχία) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ‘MOBILE TOOLS, DYNAMIC GAMES AND COLLABORATIVE TASKS TO INCREASE ENGAGEMENT IN EFL CLASSES’ 2019-2021.
Καθώς πληθώρα διεθνών μελετών καταδεικνύουν ότι η χρήση της τεχνολογίας στην τάξη μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη στους μαθητές και να βελτιώσει το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο, στόχος του προγράμματος είναι να αναδείξει καλές πρακτικές ενσωμάτωσης των Νέων Τεχνολογιών στην εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας. Οι συμμετέχοντες θα εστιάσουν το έργο τους και σε δυναμικές συνεργατικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν στις τάξεις των Αγγλικών, με σκοπό να προσελκύσουν τους μαθητές στην εκμάθηση γλωσσών και να βελτιώσουν το επίπεδο ικανοποίησης των διδασκόντων και διδασκομένων.
Στην πρώτη συνάντηση στην Μούρθια (Murcia) της Ισπανίας στο διάστημα μεταξύ 9/12/2019-13/12/2019, δύο από τους εκπαιδευτικούς τους Σχολείου συμμετείχαν στις εκπαιδευτικές, ενημερωτικές και διδακτικές εργασίες και δράσεις που διεξήχθησαν στο Σχολείο Colegio El Buen Pastor. Η ομάδα των εκπαιδευτικών του 6ου Γενικού Λυκείου Νέας Σμύρνης αποτελούνταν από την εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας Ελένη Μαθιοπούλου και τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής Αθανάσιο Αλεξίου.
Στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς του Σχολείου δόθηκε η δυνατότητα να συμμετάσχουν σε ομάδες εργασίας, σεμινάρια και συναντήσεις που οργανώθηκαν από τους καθηγητές της χώρας υποδοχής. Συζητήθηκαν οι τρέχουσες τάσεις στη διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας και οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν τις μεθόδους και τις προσεγγίσεις των καθηγητών της χώρας υποδοχής, κατά τη διδασκαλία τους σε τάξεις Αγγλικών με τη χρήση εργαλείων ΤΠΕ.
Οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου δημιούργησαν παρουσιάσεις σχετικά με τις τάσεις διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών της Αγγλικής Γλώσσας στην Ελλάδα, τις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Η ομάδα του 6ου Γενικού Λυκείου Νέας Σμύρνης συμμετείχε ενεργά στις εργασίες της συνάντησης, αναπτύσσοντας ιδιαίτερα καλές σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς των άλλων χωρών και δημιουργώντας ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον, ενημερώθηκε για τα εκπαιδευτικά συστήματα των άλλων χωρών και συνειδητοποίησε τις καλές πρακτικές που εφαρμόζονται αλλά και τα προβλήματα που ανακύπτουν και γνώρισε νέα ηλεκτρονικά εργαλεία που μπορεί να εφαρμοστούν στη διδασκαλία.
Όλο το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου υποδοχής στην Ισπανία ήταν ιδιαίτερα φιλόξενο. Ξενάγησαν τους καθηγητές στο σχολείο και στις πολλές και άριστα τεχνολογικά εξοπλισμένες αίθουσες διδασκαλίας, παρουσίασαν την Ιστορία και τα Πολιτισμικά στοιχεία της Ισπανίας αλλά και της Μούρθια ενώ ο Δήμαρχος της πόλης τους υποδέχθηκε ιδιαίτερα θερμά και έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για τη σημαντικότητα του προγράμματος (Ανακοίνωση στον Ισπανικό Τύπο: https://www.laverdad.es/…/bienvenida-alumnos-erasmus-201912…). Οι εντυπώσεις είναι εξαιρετικές και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε είναι ιδιαίτερα σημαντική. Οι δυο Έλληνες καθηγητές ανυπομονούν να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Η πρώτη κινητικότητα έκλεισε με συζήτηση της ατζέντας της επερχόμενης πρώτης ανταλλαγής μαθητών, που θα πραγματοποιηθεί από τις 3-7 Φεβρουαρίου στην Ελλάδα στο σχολείο μας στη Νέα Σμύρνη.